Így készítjük fel ügyfeleinket az EKÁER-re

A január 1-től induló EKÁER-re való felkészülés lényeges pontja a vállalatirányítási rendszer előkészítésére az adatok fogadására és átadására. Lehetőség lesz ugyanis a vállalatirányítási rendszerből automatikusan adatokat átadni az EKÁER-be.

Nagyon sok ügyfelünk van, aki szállítmányozással, fuvarozással és a hozzá kacsolódó szolgáltatásokkal foglalkozik. Ezért ebben a posztban összegyűjtöttük, hogy mit tehetnek az ügyfeleink és mit teszünk mi az ügyfeleinkért, hogy a lehető leggyorsabban és legfájdalommentesebben készüljenek fel az EKÁER bevezetésére.

A megoldás alapvetően két területet érint:

  • Az egyik a vállalatirányítás rendszerben (esetünkben a Microsoft Dynamics NAV és Microsoft Dynamics AX) kialakítandó új funkciók halmaza,
  • A másik a NAV (Adóhatóság) felé kialakítandó interfész.

Új funkciók a vállalatirányítási rendszerben

Mivel az ügyfeleink különböző verzión futtatott vállalatirányítási rendszert használnak, eltérő egyedi fejlesztésekkel, így mindenhol egyedi projektként kezeljük a feladatot, mert mindenhol egyedi megoldásra lesz szükség. Erre házon belül felállítottunk egy külön EKÁER projekt csapatot interfész, logisztikus és szupport specialistával.

Az új funkciók kialakítása az alábbi területeken várható:

  • Vevői rendelések
  • Átmozgatási rendelések
  • Beszerzési rendelések
  • Szállítmány szervezés (amennyiben ha van, akkor annak a státuszváltozásához lehet kötni a kommunikáció megindítását).

Munkatársaink folyamatosan figyelemmel kísérik az előírások változását, így az adatcseréhez kapcsolódó folyamatok, adatok és egyéb kapcsolódó kérdésekre minden ügyfelünknek és érdeklődőnek szívesen válaszolnak.

Interfész

Az EKÁER rendszerbe regisztrált kereskedelmi tevékenységekről rögzített bejelentéseket 3 módokon lehet megtenni:

  • WEB‐es felületen keresztül (manuálisan)
  • XML file feltöltéssel
  • Gép‐gép kommunikációt támogató szolgáltatáson keresztül

A Microsoft Dynamics ERP és a NAV központi rendszere közötti interfész kifejlesztéséhez, projekt specifikus testreszabásra és beüzemelésre van szükség az ERP rendszerben. A fogadó oldali rész készen áll, erről részletes interfész dokumentáció tölthető le. Valamint rendelkezésre állnak az API üzeneteinek séma-definiciója és az interfészhez tartozó mintaüzenetek is.

Megosztás

Ossza meg az oldalt, az alábbi csatornákon keresztül!

0 megosztás

Hozzászólások

További bejegyzések